Czas na Ligę A

Najbliższy poniedziałek na torze Racing Kart w Sulechowie k/Krakowa, będzie kolejnym, wielkim wydarzeniem. Rozpocznie się bowiem rywalizacja na poziomie Ligi A – najszybsza „20” w Krakowie.

Przybliżając podział sił w Lidze B opisywaliśmy już jak wygląda formuła zawodów. Nie zaszkodzi jednak przypomnieć o najważniejszych informacjach:
Faza pucharowa(kwalifikacje) – w tym etapie, wszyscy zawodnicy jadą na 5 dostępnych gokartach po 5 minut. Dzięki temu, wszyscy zawodnicy mają szansę przejechać na tym samym gokarcie co rywale. Osoba, która uzyska najniższą sumę pięciu najlepszych czasów zdobywa 20 pkt.
Faza finałowa(wyścigi) – wszyscy zawodnicy zostają podzieleni na grupy wg. rezultatów osiągniętych w kwalifikacjach. Za wygranie Finału A, zawodnik otrzymuje 20 pkt. Dodatkowo za osiągnięcie najlepszego czasu z finałów, również otrzymuje się 20 pkt. Zawodnicy, którzy wygrają Finał C i B, automatycznie awansują do wyższego finału i startują z ostatniej pozycji.

TYPOWANIE MIEJSC
Czas na nasz oczekiwania względem wszystkich zawodników, którzy zgłosili się do II edycji. Jak okazało się w Lidze B, nasze wstępne założenia mogą zostać szybko obalone już na pierwszym Grand Prix 🙂

Miejsca 1-5
W pierwszej „5” wręcz musimy umieścić tych zawodników, którzy już od lat nie maja zamiaru opuszczać elitarnego grona czołówki ligowej rywalizacji. Zdecydowanie stawiamy w tym temacie na takich zawodników jak: Michał Grzyb, Wojciech Grzyb, Dawid Zagól. Wymieniona trójka to podium I edycji Ekstraligi Racing Kart, a ich forma pokazywana przed startem II edycji jest wciąż wyśmienita. Do w/w zawodników naszym zdaniem dołączy Mateusz Matys i Tomasz Walas, czyli podopieczni Akademii Kartingowej Seba Racing Team, którzy również udowadniają, że przyszedł czas na zaciętą walkę o mistrzostwo!

Miejsca 6-10
I tu pojawia się 4 miejsce poprzedniej edycji, Bartosz Grzywacz. Dlaczego tutaj? Bowiem Nowa Edycja niesie za sobą zmiane w postaci doważania WSZYSTKICH zawodników do 85kg. Bartek, podobnie jak Jerzy Glac, który naszym zdaniem będzie mieścił się w tym przedziale, może stracić na szybkości i będzie musiał udowodnić nam, że się mylimy 🙂 Do czołówki dołączy również Janusz Meissner. Jego forma cały czas rośnie i będzie on poważnym zagrożeniem dla młodych ale bardzo utalentowanych w/w kierowców. Zdecydowanie nie możemy pomijać też Karola Stobińskiego i Michała Bulaka. Ich obecna forma nie jest nam do końca znana, lecz niejednokrotnie udowadniali nam, że są świetnymi kierowcami i z pewnością liczyć się będą w walce o czołowe pozycje.

Miejsca 11-15
Im schodzimy niżej tym bardziej liczymy na to, że wymieniani zawodnicy udowodnią nam, nasze błędne postrzeganie ich umiejętności. Kolejny w zestawieniu to Adrian Różycki. Jest to zawodnik, który naszym zdaniem przy obecności na wszystkich rundach byłby w stanie walczyć o mistrzostwo. Jednak obecność Adriana nie jest pewna już na I rundzie..co zmusza nas do ustawienia go w tym zakresie miejsc. Podobnie ma się sprawa z Sebastianem Piwowarskim, lecz Seba naszym zdaniem zakończy edycję na miejscach 16-20(niepewny start w 3 rundach). Obok Adriana stawiamy tutaj na: Jacka Stryszowskiego, Wojciecha Stobińskiego, Przemysława Wojnicza i Mateusza Korneckiego. Utrzymanie zatem nie powinno być problemem a zmiany konfiguracji z pewnością sprawią, że niejednokrotnie ci zawodnicy nas zaskoczą wysokimi pozycjami.

Miejsca 16-18
Zbyt wielu zawodników nam już nie pozostało. Wspominaliśmy już wcześniej o Sebastianie Piwowarskim, któremu może nie udać się wystartować w 3 rundach a ponad to..wątpliwy jest jego udział w wyścigach. Mamy tu również takich zawodników jak Michał Grzywacz i Łukasz Kasperczyk. Bardzo dobrzy zawodnicy(inaczej by ich tu nie było) lecz stawka nie jest byle jaka i jeśli nie poprawią swoich czasów, może być bardzo ciężko o utrzymanie na poziomie Ligi A.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *